Maatwerk tools
Advies
Bedrijven zijn vaak bezig met de waan van de dag en te weinig met de toekomst. De tijd ontbreekt simpelweg om een goede analyse te maken, een doordacht (commercieel) plan op te stellen of (strategische) onderwerpen die er toe doen, goed uit te diepen. We ‘razen’ maar door. DRIVE7 is ervaren in het opstellen van (beleids) documenten voor commerciële doeleinden. Met het management samen worden ze ontwikkeld.
Denk onder andere aan:
- Analyse (intern en extern) van de performance van de commerciële organisatie
- Commercieel plan (de richting)
- Besturen en monitoren performance commerciële organisatie
- Organisatie inrichting
- Accountmanagement / Accountplan
- Inrichting salesproces
- Klantsegmentatie met klantbediening
- Plan van aanpak om de nieuwe koers/strategie te implementeren
Training
Trainen om te trainen is weggegooid geld. Een training heeft pas waarde als deze naadloos aansluit bij de behoeften van het bedrijf en de individuele medewerker. Een deelnemer aan een training moet zich begrepen voelen om zich open te stellen voor nieuwe onderwerpen en gedrag. In overleg met opdrachtgever en deelnemer wordt bepaald op welke vaardigheden en proceselementen getraind moet worden. De trainingen van DRIVE7 zijn altijd maatwerk. In de training brengen de deelnemers en het management praktijkcases vanuit het eigen bedrijf in om hiermee te oefenen. Met vertrouwen kan de deelnemer de opgedane kennis direct toepassen in de eigen werkomgeving.
Mogelijke trainingen zijn:
- Commerciële vaardigheden
- Consultatieve / Adviserende sales
- Account Management
- Resultaat gericht onderhandelen: volgens de Harvard methode
- Succesvolle offertes: voorstellen maken met de klantvraag als uitgangspunt
- Maatwerk onderwerpen
Coaching
Bij het professionaliseren van de commerciële organisatie wordt er ander of nieuw gedrag van de medewerker en het management verwacht. Iedereen wil veranderen maar niemand wil veranderd worden. De praktijk heeft geleerd dat coaching het meest krachtige instrument is om mensen te ondersteunen tijdens het proces van gedragsverandering. Business-coaching vindt altijd plaats in de zakelijke context. Vertrouwen in de coach is daarbij essentieel.
Centraal staat de mens en zijn/haar zakelijke rol. Samen met de coachee worden ten eerste de doelen van het coachtraject bepaald en vastgelegd. De coachee brengt daarna ook praktijkcases mee die worden besproken en getoetst aan de afgesproken doelen. In de praktijk is gebleken dat met deze no nonsens aanpak in relatief korte tijd succes kan worden behaald.