Menu

Klantcases – Hun mening

Verstegen
Manfred Lukkezen Manfred Lukkezen,
Commercieel directeur/CCO
 
 
 

In het eerste contact was er meteen een klik tussen onze organisatie en DRIVE7/Wilco van Roessel. Verstegen Spices & Sauces wilde een accountmanagement training om sales te professionaliseren en kwam in contact met Wilco. Hij wilde ons verbetertraject graag begeleiden maar wilde echter alleen werken volgens een integrale aanpak (beleid, proces en skills) van het commercieel team. Zijn ervaring had geleerd dat een training alleen weinig/geen verandering te weeg brengt.
Het duurde uiteindelijk een jaar voordat we gestart zijn, o.a. doordat we een benchmark hebben uitgevoerd. We hebben besloten met Wilco/DRIVE7 in zee te gaan. Achteraf gezien is dit een juist besluit geweest.

Zijn aanpak past bij een familiebedrijf als Verstegen; persoonlijk, betrokken en kwaliteit leveren. Het is de kracht van Wilco om goed te luisteren en hierna (gedegen) input te leveren die uitgaat van zijn ervaring. Wilco is aanwezig op alle niveaus in de organisatie, van directie tot werkvloer waardoor er efficiënt en effectief wordt gecommuniceerd zodat er grote stappen worden gezet.
Hij werkt alleen, overziet het geheel, regisseert vanuit zijn expertise/ervaring en zorgt dat wij maximaal in onze kracht worden gezet door gebruik te maken van de kennis die wij in huis hebben. Hij is voor mij als directeur een goede sparringpartner en zorgt continue voor voortgang en resultaat in het proces.

Inmiddels voelt het als eigen, ook voor het team, maar met genoeg afstand dat het coachend blijft.

Als eerste hebben we ons commercieel beleid geactualiseerd waarop de commerciële organisatie (± 100 medewerkers) opnieuw is ingericht. Nu gaan we starten met de trainingen en begeleiding van de commerciële teams. Het feit dat Wilco dit ook uitvoert zorgt voor een naadloze aansluiting van de beleidsplannen bij de implementatie.

Van harte beveel ik DRIVE7 aan als partner.

Bertus de VriesBertus de Vries,
Directeur Commercie
 
 
 

Bovemij heeft met hulp van DRIVE7 de transitie voor haar commerciële organisatie uitgevoerd van productverkoop naar accountmanagement met consultative selling. We hebben eerst met Wilco de markt (segmenten) geanalyseerd om de gewenste bewerking door sales en marketing inzichtelijk te krijgen. Hierop is commercieel beleid gemaakt en dit is door de accountmanagers met hun teams vertaald naar accountplannen.

De directie en de commerciële/sales medewerkers hebben het advies, de trainingen en de coaching door Wilco als zeer positief en leerzaam ervaren. Hij is in staat om de pijnpunten die in de commerciële organisatie liggen te vertalen naar praktijkgerichte en werkbare oplossingen. Door zijn achtergrond en ervaring weet hij hoe mensen in beweging te brengen. Daarnaast is Wilco een prettig persoon om mee te werken.

De gewenste professionalisering van de commerciële organisatie heeft plaatsgevonden waardoor we doelgerichter opereren, meer sturing op sales hebben en onze mensen in hun kracht zijn gezet. Dat dit het rendement ten goede is gekomen moge duidelijk zijn.

Frits VroomFrits Vroom,
Sales Director
 
 
 

CycloMedia wilde een verhoging van de effectiviteit van de salesprocessen met daarnaast een upgrade van het saleslevel van de medewerkers. De opdracht die we DRIVE7 gaven luide:
1: Introduceer een eenduidig en bestuurbaar sales proces dat past binnen onze cultuur en structuur
2: Breng de salesvaardigheden van het team op hetzelfde (hoge) kennis niveau d.m.v. salestraining

De aanpak van Wilco is doordacht, transparant en pragmatisch,  hij begrijpt wat wij nodig hebben. In plaats van standaard templates te gebruiken heeft Wilco veel tijd gestoken in het snappen van de business van CycloMedia door o.a. diepte interviews te houden met teamleden maar ook door zich maximaal in te leven. Het hieruit voorkomende advies voor ons salesproces, de nieuw ontwikkelde tools en formats, de uitgevoerde trainingsactiviteiten sloten naadloos aan op onze behoeften en werden alom geaccepteerd en toegepast.  

Met hulp van DRIVE7 zijn de uniformiteit en kwaliteit van de salesprocessen flink verbeterd en zijn de sales-cycles transparanter en voorspelbaarder. Dit alles heeft positief bijgedragen aan het bedrijfsresultaat van CycloMedia NL.

J MullieH DiekemaJaap Mullié / Hans Diekema,
DGA/ Algemeen directeur
 
 
 

De afgelopen jaren hebben wij als directie van VIOS met DRIVE7, in de persoon van Wilco van Roessel, onze commerciële organisatie getransformeerd van een intern georiënteerde productiegerichte verkooporganisatie naar een modern, markt gedreven, salesteam met een duidelijke koers.

Met de regie van Wilco is er meerjarig commercieel beleid ontwikkeld, geïmplementeerd en zijn onze commerciële mensen getraind. Achteraf stellen we vast dat dit het gewenste resultaat op verschillende gebieden heeft opgeleverd. Wilco overziet continue het grote geheel van ons bedrijf en de markt waarin we opereren. Door zijn senioriteit weet hij ons als directie en onze mensen vaak te verrassen met zijn inzichten en expertise. Er is vertrouwen in zijn deskundigheid.

Hij brengt een brok sales- en levenservaring mee maar zeker zo belangrijk, hij heeft een aanstekelijke passie voor sales. Hiermee weet hij ons als directie en het salesteam maximaal te enthousiasmeren, inspireren en te professionaliseren. De bijdragen van DRIVE7 zijn van essentieel belang gebleken bij het behalen van onze financiële doelstellingen en het verankeren van onze positie als marktleider.

W vd GraafWillem van der Graaf,
Directeur Sales & Business Development
 
 
 

SPIE NL werkt met veel resultaat en met veel plezier samen met Wilco van Roessel bij de implementatie van het Sales Leadership programma van Erasmus universiteit/RSM voor de volledige SPIE (commerciële) organisatie. Hij is de letterlijke vertaling van ‘Sales Leadership’.

Wilco kan als geen ander een analyse maken van de commerciële situatie (organisatie, proces, markt en mensen) en deze omzetten naar commercieel beleid en de hierbij behorende leer- en ontwikkelbehoeften voor onze organisatie.

Hij heeft ruim 20 Business Units in de divisies Industry, Buildings, Engineering en Infra begeleidt bij het maken van commercieel beleid en de implementatie. Wilco adviseert, traint en coacht onze BU’s door het hele land. Onze mensen hebben een hoge waardering voor zijn activiteiten. SPIE Nederland, haar business en haar mensen varen er wel bij.

Erasmus_meningWilco heb ik leren kennen als Directeur Mercedes Benz Dealer bedrijven. Daarna met hem als DRIVE7 samengewerkt in klantprojecten. Wilco weet vanuit zijn ervaring als geen ander hoe je systeem krijgt in de commerciële aanpak van je bedrijf en hoe je dat met het commerciële team praktisch implementeert op de werkvloer. Wilco houdt woord en maakt het waar. 

Portretten_faustFaust Mertens,
Directeur at RSM
Erasmus Universiteit: Sales Leadership Programma.

yachtsXLAls jonge ambitieuze ondernemers wilden we in de Super Yachten wereld een marktpositie innemen. Wilco heeft ons hierbij op het juiste moment de juiste inzichten gegeven. Met beiden voeten op de grond, met een enorme drive en met zijn ruime ervaring heeft hij ons uitstekend begeleid. Na elk bezoek aan DRIVE7 gingen we met een enorme drive de deur uit. Bedankt Wilco!

Portretten_maikPortretten_royRoy en Maik van Zoggel,
Directie
Eigenaar YachtsXL

fontysDe Zakelijke Dienstverlening van Fontys heeft als doel: samenwerken met het bedrijfsleven zodat nieuwe ontwikkelingen voor het reguliere HBO onderwijs beschikbaar komen. De samenwerking met Wilco (DRIVE7) completeert ons aanbod aan diensten richting het bedrijfsleven. De ervaring bij onze zakelijke klanten heeft geleerd dat de senioriteit en het specialisme van Wilco perfect aansluit op datgene wat Fontys in huis heeft.

Portretten_pietPiet van Grootel,
Manager Zakelijke Dienstverlening Techniek
Fontys Hogescholen

censorVele jaren zetten wij Wilco – DRIVE7 in voor uitdagende opdrachten, waarbij de deelnemers wakker geschud moeten worden. Door zijn vlijmscherpe analyses wordt de vinger nauwkeurig op de zere plek gelegd. Telkens weer weet hij de deelnemende managers enthousiast te krijgen om ‘te willen’ veranderen. Wilco doet dit op zijn eigen wijze: confronterend, met humor, maar te allen tijde met respect voor het individu.

Portretten_etienneEtienne Timmermans,
Directeur
Censor

vionWilco heb ik leren kennen als een professional met passie die zich verdiept in jouw organisatie waardoor hij snel en accuraat de behoefte in beeld kan brengen en maatwerk kan leveren. Dit heeft voor onze organisatie betekent dat ‘sales’ zich verder heeft ontwikkeld waardoor onze resultaten aanzienlijk werden verbeterd.

Portretten_henkHenk Lefers,
General manager Foodservice
VION Foodgroup