Menu

SPIE Nederland: ‘Sales Leadership Programma blijkt kip met gouden eieren’:

spieNiet iedereen kent SPIE maar het is in Nederland een top drie technisch dienstverlener qua omzet en qua rentabiliteit nummer één. (www.spie-nl.com) De moederorganisatie zit in Frankrijk en is Europees marktleider met 38.000 werknemers en ± € 5 miljard omzet. In Nederland timmert SPIE ook stevig aan de weg en neemt gestaag bedrijven over die in de portefeuille passen. Recent is de Numac Groep (www.numac.nl) geacquireerd.

 Medio 2012 heeft de SPIE directie DRIVE7 het vertrouwen en de opdracht gegeven commercie een volwaardige positie te geven in de NL organisatie. Deze bestaat uit de divisies: Industry, Building Systems, Controlec Engineering, Infra en ICS.

SPIE heeft veel keuzes gemaakt om de weg naar het succes te bewandelen. Eén daarvan was het op een professionele manier implementeren van commercie en accountmanagement met DRIVE7 als partner voor de begeleiding en uitvoering. De eerste stap was een commitmentsessie met het voltallige directieteam. Zonder dit draagvlak is succes sowieso onmogelijk. Onder begeleiding van DRIVE7 hebben de Business Units een eigen commercieel plan gemaakt en de commerciële processen tegen het licht gehouden. Bij alle activiteiten is de klant centraal gezet. Dit betekende vaak: keuzes maken. Hierna is men aan de slag gegaan met de DRIVE7 accountplannen en zijn de accountmanagers getraind waarbij ook klanten zijn ingezet. Met deze aanpak was succes verzekerd.

De SPIE directie heeft de balans opgemaakt en wilde het resultaat delen met haar gewaardeerde relaties en medewerkers. In het huismagazine ‘Stroomlijnen’ verscheen een vier pagina’s groot artikel met de titel: ‘Sales Leadership programma blijkt kip met gouden eieren’. (klik hier voor de PDF versie)

SPIE beschrijft ondergetekende in het voorwoord op een complimenteuze manier:


training‘Hem een energiek man noemen, betekent hem tekort doen. Met zijn gedrevenheid is hij in staat veranderingen te bewerkstellingen. Niet voor niets heet zijn bedrijf DRIVE7. Wilco van Roessel is op commercieel gebied gepokt en gemazeld’

De keuze van SPIE om te investeren in het Sales Leadership project (met DRIVE7) draagt

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *