Menu

DRIVE7: Tot hier en nu verder!

Beste relatie,

Alweer een jaar voorbij gevlogen: “Time flies when you’re having fun”. Hoeveel plezier heb jij eigenlijk gehad? Afgelopen jaar werd gekenmerkt door: méér lean, méér prijzendruk, méér eisen van klanten en méér druk van shareholders. En met een beetje pech ook nog eens minder rendement. Het is er niet overal leuker op geworden. Als je onder ogen ziet dat dit de nieuwe wereld is, zie je ook dat deze vele kansen biedt.
De wereld om je heen kun je niet veranderen, maar je kunt er wel op inspelen.

Managers schrijven de schuld van tegenvallende resultaten veelal toe aan de crisis of de concurrentie. Als management ben je echter zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop je omgaat met veranderende marktomstandigheden. Managementgoeroe Steven Covey omschreef dit zo treffend als: ‘De cirkel van invloed’.

Pro-actieve managers spannen zich in voor zaken waar ze echt iets aan kunnen doen. Reactieve managers beschuldigen anderen of de crisis en voelen zich steeds meer slachtoffer. Bovendien creëren ze ook nog eens negatieve energie voor de omgeving.

Moraal van dit verhaal: ga aan de slag om met jouw commerciële organisatie het maximum uit de markt anno 2015 te halen. Geen excuses meer. Een mooi voorbeeld hiervan is VIOS, Nederlands marktleider op het gebied van houten trappen. Zij hebben afgelopen jaar ingezien dat de sleutel tot nieuw succes hoofdzakelijk bij zichzelf ligt.

Ik wens je zowel privé als zakelijk een voorspoedig 2015.

Groet,

Wilco van Roessel

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *