Menu

VIOS Trappen: marktleider in de dynamische bouwwereld

VIOS Trappen: marktleider in de dynamische bouwwereld

viostrappenDit familie bedrijf: www.viostrappen.nl heeft goede tijden gehad voordat de crisis uitbrak. Als marktleider in een markt waar jaarlijks 75.000 nieuwe woningen werden gebouwd, die allemaal 1-2 trappen nodig hadden, ging het ze voor de wind. De VIOS organisatie heeft vier bedrijven geïntegreerd door fusie/overname.

Dat de ineengestorte woningbouwproductie voor de trappensector grote gevolgen had, moge duidelijk zijn. Al met al genoeg reden viostrapom het commerciële beleid en de organisatie af te stemmen op de ‘nieuwe bouwwereld’. DRIVE7 heeft het vertrouwen gekregen dit project uit te voeren.
Belangrijk in deze is: hoe ziet de huidige markt er uit en wat zijn de actuele wensen en behoeften bij klanten? Om dit te weten te komen is informatie vergaard bij o.a. de partnermanager van Dura Vermeer Nederland, bij de eigen VIOS medewerkers en bij het VIOS management. Om met een externe professional zonder bedrijfsblindheid het commercieel plan te maken was nogal eens confronterend, maar bovenal verhelderend. De uitwerking heeft de nodige voeten in de aarde. Dit omdat het salesproces opnieuw is ingericht en bestuurbaar is gemaakt, ‘pro-actief’ het sleutelwoord is geworden, er keuzes zijn gemaakt welke klanten wel/niet bij het bedrijf passen en tenslotte omdat er accountmanagement is geïmplementeerd. De klant met zijn wensen en behoeften staat nu centraal.

De volgende logische stap is het trainen en coachen van de commerciële medewerkers en het management door DRIVE7. Commercie is nu integraal belicht waarbij de eerste (financiële) resultaten vertrouwen in de aanpak en de toekomst geven.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *